Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije je za rekonstrukciju,
sanaciju i komunalno uređenje luke Stari Grad osigurala 4,5 milijuna
kuna, dok je za sanaciju i dogradnju južne obale u sklopu cjelovitog
projekta uređenja luke Jelsa predviđen iznos od 3,750 milijuna kuna.
S tim u vezi već teče postupak javne nabave za izvođenje radova, a
ponude će biti otvorene 19. studenoga. Zatim s predradnjama krećemo
sredinom prosinca, tako da bi radovi u objema lukama trebali početi
neposredno nakon Nove godine jer moraju biti završeni najkasnije do 1.
lipnja 2013. godine - kazao je Domagoj Maroević, ravnatelj Lučke uprave.
Rekonstrukcija
U starogradskoj Lučici će se tako obaviti konstruktivna
rekonstrukcija gata iz pedesetih godina 20. stoljeća, dok će se cijelo
područje od Šetališta don Šime Ljubića do Šetališta Jurja Plančića
sanirati i parterno urediti kao prostor za privez brodica, šetnicu i
odmorište. Istodobno će se na Maloj rivi srušiti sve nelegalne
konstrukcije, a rub kolnika bit će zaštićen od pada kako bi se osigurali
normalni uvjeti za privez malih brodica. U nastavku zone pojas
prirodnog žala ostaje u postojećem stanju.
Aktivnošću Lučke uprave još ranije smo dobili primjerno uređenu obalu u
funkciji nautičkog turizma, a sada ćemo, što nije manje važno, uz
mogućnost pristajanja velikih brodova, imati i privezište s 18 mjesta
namijenjeno domaćim vlasnicima brodica. Budući da je riječ o poprilično
velikom području koje će biti popločano kamenim pločama, iskoristit ćemo
priliku da ga, osim hortikulturnog uređenja i potrebne infrastrukture,
opremimo simbolima vezanim uz povijest i tradiciju našega grada, dodala je Đurđica Plančić, gradonačelnica Staroga Grada.
Jelšanska luka se, unatoč svojoj orijentaciji prema sjeveroistoku i lošem stanju postojeće građevinske infrastrukture, koristi za javni pomorski promet, dijelom za smještaj brodica domicilnog stanovništva i sezonski prihvat komercijalnih
plovila. Naravno, takvo stanje, prema riječima ravnatelja Maroevića,
zahtijeva sanaciju i rekonstrukciju luke, ovaj put južne operativne obale do lukobrana u dužini od 94 metra.
Ona će se djelomično nasuti materijalom s državne ceste Sućuraj-Hvar (D-116) i proširiti za deset metara uz osiguranje novih vezova, mogućnost bolje organizacije prometa, te paralelnog rješavanja kanalizacije i vodovoda u zaleđu obale.
Sve će to, nakon višegodišnjih napora i utrošenih dva milijuna kuna za
projektnu dokumentaciju, biti prva od ukupno četiri faze integralnog
uređenja prostora današnje luke radi povećanja prihvatnog kapaciteta,
ali i pratećih sadržaja, pri čemu vodimo računa o svim aspektima
lokacije i da se rješenje što bolje uklopi u vizualnu matricu mjesta.
Time ćemo već do iduće turističke sezone dobiti dodatnih dvedesetak
vezova za nautičare, a veseli nas i to što smo prošlog tjedna sa
županijskom Lučkom upravom i Ministarstvom pomorstva, prometa i
infrastrukture definirali daljnje financiranje sanacije i rekonstrukcije
Kanuna, dakle, južnog lukobrana, zaključio je Jakša Marić, načelnik
općine Jelsa.
(Mirko Crnčević/Slobodna Dalmacija)