Objavljeno: 26. 11. 2013.
Kategorija: Novosti

PRIORITET JE BOL: DO 2016. VEZOVI BUDUĆNOSTI!

Najveći projekt Lučke uprave SDŽ je ulaganje i podupiranje izgradnje toliko novih lučkih kapaciteta u Bolu na Braču da će taj atraktivni gradić uskoro postati najnovijim svjetskim turističkim hitom, iako se već i dosad visoko držao na mnogim «top listama». O tome je nedavno u intervjuu za Radio Split govorio ravnatelj Lučke uprave Domagoj Maroević u povodu velikih planova na području županijskog pomorskog dobra i natječaja za koncesije, ali i davanja visokog prioriteta kreaciji sasvim novog Bola!  

       A bolski načelnik Tihomir Marinković nekidan je županijskom urbanističkom uredu u Supetru predao sve potrebno za kompletiranje pripremne procedure kako bi se na jesen 2014. moglo početi s izgradnjom:

      - Vjerujem da ćemo po pitanju svih potrebnih dozvola biti spremni već za rano proljeće, možda i od siječnja. Međutim, u turizmu ne možete graditi usred sezone pa se mora pričekati jesen.

150 VEZOVA

      Bol gradi luku i porat za poveću nautičarsku flotu koja će povijesno promijeniti svako saznanje, doživljaj i memoriju tog neobičnog mjesta na južnim klifovima otoka Brača s imageom Zlatnog rata,  nesvakidašnje plaže jedva stvarnog izgleda a prepunog svijeta svakog ljeta.

       Đirajete jedrilicom oko Zlatnog rata, bolska plaža svjetskoga glasa prekrivena je turistima sa svih strana svijeta i dobro osjećate da ste na planetarno najvažnijem mjestu u doba srpanjskih i kolovoških vrućina. Neopisiva ali fotogenična slika jezika Zlatnog rata koji govori na svim svjetskim jezicima ostaje vam zauvijek u jedrima i njedrima... Ali evo jakog maestrala, kupi tunje, sidro, u bolskome mandraču nema mjesta…

       I zato se uvijek vraćate Bolu. A pogotovo od ljeta 2016. Dočekat će vas nevjerojatan prizor. Bol, u potpuno novom ruhu i s novim kapacitetima, ali s očuvanom starom, njegovom izvornom ljepotom. To znači da ćete moći ostati u Bolu uživajući i u ljepotama njegovoga zalaska sunca i prekrasne večeri. Bol će vas primiti u svoj zagrljaj od 150 vezova.

       Za Bol, a znači i za ostatak planetarno golemog turističkog svijeta, ljeto 2016. bit će spektakularna prekretnica u povijesti, pa još više u budućnosti te najmodernije i najmasovnije poslovne grane ukupne globalne ekonomije, a ujedno i načina življenja na Zemlji. Bol 2016. pa možda i ljeto prije, ulazi u novu eru.

PROBLEMI S KATAMARANOM

       Dosad ste već oko podne sa Zlatnog rata morali bježati jedrilicama i gliserima ako se sa zapada kroz Hvarski kanal spusti jači maestral kakav predvečer okreće u još jaču tramuntanu. Nautičari bi obično preselili preko puta, na drugu stranu kanala, u Jelsu ili Vrbosku sa sigurnim vezovima. Bolska luka desetljećima je već pretijesna za svakog gosta jer se u biti radi o domaćem mandraču Boljana s njihovim brodicama. Bilo je tu problema i za izletnike s aranžmanima na trabakulima i turističkim jedrenjacima…

      - Jednako težak problem za Bol oduvijek je i pristajanje katamarana – obrazlaže načelnik Bola Tihomir Marinković – Zato je za nas velika, povijesna vijest da više nema nikakvih dvojbi, lokacijska dozvola i sve ostalo kompletirano je, najesen počinjemo s gradnjom u prvoj fazi, sad slijede natječaji, tko će biti izvođač itd. Idejne vizure i projekte već imamo. IGH je taj koji će Bol lansirati u novu budućnost s obalnim lukobranom, tako da će luka bit zaštićena od vala. A tvrtka Projektum Split izradila je projekt novog izgleda i sadržaja u luci s restoranima, kafe-barovima i ostalim.

       Izgradnja novog bolskog lučkog kapaciteta izvodit će se linijski gledano s mora na potezu od hotela Bijela kuća  do stare tvornice sardina, na primjer za informaciju gostu zaljubljenom u Bol, konoba «Ribarska kućica» i naravno Dominikanski samostan ostaju u vizuri, i općenito, sasvim nedirnuti, van domašaja izgradnje. Gledajući s mora Bol ostaje na prvi pogled isti a drukčiji jer je zaštićena vizura od točke «benzinska crpka» u mjestu do točke «samostan». O svemu se vodilo računa, kako je u intervjuu za Radio Split objasnio i ravnatelj Lučke uprave Domagoj Maroević, na sve raspoložive načine ispitano je i potvrđeno da se izgradnja novih lučkih objekata niti malo neće odraziti na Zlatni rat i specifičnosti te originalne plaže poznate u cijelom svijetu.

NOVA RADNA MJESTA

     Zamislite 150 novih vezova za Bol! Za nautičare koji bi i u Bolu kao u mnogim drugim našim osobitim mjestima rado potkraj ljetnog provoda po moru uplovili u samo mjesto i zatim nakon večernjeg užitka prespavali na sigurnom vezu.

     Teško je odmjeriti u postocima no svakako će efekat za bolske turističke djelatnike i za cijelo mjesto biti jako velik, a Bol će time samo unaprijediti svoju staru turističku politiku orijentacijom na kvalitetu a ne isključivo i pod bilo koju cijenu na – kvantitetu.

     - Izgradnjom ove luke rasteretit će se operativna obala, a povećanjem kapaciteta povećat će se razvojne mogućnosti luke u nautičkom turizmu. Naravno da će se time otvoriti i prostor za nova radna mjesta – argumenti su ravnatelja Županijske lučke uprave Domagoja Maroevića.  

     U prvoj fazi kreće izgradnja luke otvorene za javni promet kapaciteta 150 vezova, objašnjava načelnik Marinković, a u drugoj fazi realizirat će se područje od Bijele kuće do benzinske crpke u dužini od 250 metara na način da bi se postojeći obalni plato u more proširio za 20 metara, gdje će osim prostora za prihvat plovila biti i novi turistički sadržaji.

LUKOBRAN BUDUĆNOSTI

      Treća i zadnja faza odnosi se na izgradnju luke Bol, odnosno produljenje postojećeg lukobrana za 70 metara, čime će se značajno podići sigurnost luke u cjelini. Produljenjem glavnog lukobrana i gata omogućit će se prihvat plovila linijske i transferne plovidbe - katamarana, a moći će se alternativno koristiti ovisno o vremenskim prilikama.

      - Općina i Turistička zajednica, u biti cijeli Bol, pratit će projekt na sve načine, poboljšanjem kulturnog i zabavnog, noćnog života. Trenutno ponuda gostu ipak ne priliči jednom mjestu kao što je Bol. Moramo svi zajedno doprinijeti uzletu našega Bola! – poručuje načelnik Tihomir Marinković.