Naravno da nema do Visa, Hvara, Komiže, Staroga Grada, Bola, Postira i Pučišća, Milne, Sutivana... Tko će igdje na svijetu naći tako lijepa mala mjesta koja imaju sva obilježja grada a jedva su i selo koliko su stisnuta, sitna i prisno mala do maksimalne intime.
BRIGA O MALIM MJESTIMA
Međutim, stalno se otvaraju nove destinacije koje još nisu uhvatile toliko maha pa izazivaju pustolove i pustolovce na tišinu, izvornu prirodu, mir u kojemu se bez narušavanja reda i mira može do daske uživati u prirodi. I Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije prati te potrebe tako da se stalno brine i o tim naokon sporednim lokacijama, kakve su na primjer Drvenici. A ima ih više...
Na krajnjem jugu obale u Srednjoj Dalmaciji, znači nakon Makarske rivijere, imate Drvenik s malim smišnim portom u kojemu se trajekt nevjerojatnom vještinom vrti kao zvrk već desetljećima. A kolone automobila s obje strane na tom transferu toliko su nepregledne da se razvijaju gotovo organizirani životi u iščekivanju trajekta. Automobili su otvoreni, tu se odmara, jedu sendviči, na dva metra je odma more, pa se ljudi kupaju, a naokolo su i kafići, restorani, tako da i to čekanje trajekta ispadne kao neki doživljaj.
DRVENIK NA KOPNU
I tako je u Drveniku na kopnu, a jednako i u Sućurju na otoku Hvaru. Prijelaz je zahvalan jer se za dvadesetak minuta prijeđe s kopna na otok, a pogotovo je to atraktivno otkad je probijen tunel prije Makarske tako da izravno iz Zagreba autocestom možete prilično brzo na Hvar, zanimljivije, brže i lakše nego u Split pa se gurat u golemim trajektima... Upravo zato će se sređivat te rive na toj relaciji.
Druga dva Drvenika su otoci, Veli i Mali na sasvim drugom, zapadnom kraju obale Srednje Dalmacije. To je uz sami Trogir. I tu je županijska Lučka uprava pratila potrebe stanovništva i turista, nautičara, svih ljudi od mora i putovanja. Već je zaživjela nova luka Soline koja je u biti u Trogiru ali tamo na vanjskom zapadnom dijelu, izvan grada i daleko od prekrasne trogirske rive odakle je prije kretala stara Šoltanka prema Segetu Donjem, pa onda na otok u Veli i Mali Drvenik i natrag istim putem, opet iz Malog u Veli Drvenik, pa do Trogira, a i do Splita je znala vozit Jadrolinija.
BRAVO SOLINE
Luka Trogir/Soline je skroz profunkcionirala i sad ima i parking a prije se nisi mogao probit ni do trajekta na trogirskoj rivi zbog velikih gužvi. Luka Soline je riješila velike probleme na toj frekventnoj liniji. Tako da sad imamo tri Drvenika u Srednjoj Dalmaciji koji se mogu pohvalit da im se pruža puna briga, nije još sve dovršeno, posebno ne Drvenik – Sućuraj, ali činjenica je da nigdje nema zastoja.
Poznato je to koliko to znači otocima Velom i Malom Drveniku gdje je promet automobilima van svake realnosti što i jest atrakcija i zanimljivost, draž tih destinacija, ali bez vozila se ne može pa je kuriozitet pratitit što se sve vozi na tim relacijama, vozila su u smislu pravih izuma, dovoljno je i zbog toga skočit na tu đitu. A tek more, čisto, divljina, pa kad smo nazvali jednog poznatog ljubitelja amaterskog ribolova Nikolu Letilovića, odmah smo ga zatekli kako diže vršu i dva, ugora, komad lipe tabinje, škarpina itd... Isplati se za taj doživljaj provjerit novu luku Soline koja je sad na korist i Trogiru i Segetu Donjem a i dalje vozi ona stara dobra Šoltanka koja je prije vjekovima bila inventar na trogirskoj rivi. Sad u tom ambijentu kraj Kule Kamerlengo, kao što se vidi i na fotografijama, Šoltanka nekako i nedostaje jer jedino je ona remetila ovaj raskoš od jahti...