Makarska je zbilja brend hrvatskog turizma jer je to bila i u prethodnim državama, jednostavno je to grad koji je simbol turizma na ovim prostorima a proširen je pojam budući drži cijelu Makarsku rivijeru, ajmo reć da je to hrvatska Azurna obala pa još puno ljepša.
I time se vidi koliko je Lučka uprava Splitsko-dalmatinske županije bila pravi pokretač prije desetak godina kad se zakotrljao golemi projekt izgradnje luka Srednje Dalmacije tako da ga se mjeri s vremenima kad je Franjo Josip počeo graditi rive i lanterne.
I kad se vidi što danas Srednja Dalmacija ima, počevši od lukobrana prekretnice u Makarskoj, pa zaokret na Visu, u Hvaru, Starome Gradu, po gradićima Brača, Šolte, a Kaštel Stari, čeka se Omiš i Bol! E to je zbilja spektakularno desetljeće s novim rivama, vezovima, marinama, lukama, lučicama, svim preduvjetima za pravi zamah nautičarstva i modernog turizma i pomorstva.
A do desetak godina prije Makarska je bila samozatajno pusta i na cijeloj rivi pristao bi jedan ribar s kašetama srdele.
Josip Grabovac se sjeća i stare koćarice Jastog 13 m dužine koja bi se vezala za rivu. A izgrađena je 1886. Smeli Botica će se isto sjetiti jer su Grabovac i Botica bili skupa u ekipi za na boće, a sastajali su se u poznatoj konobi u Kalalargi. E, a danas riva krcata jedrenjacima, jahtama, brodima, turistima, restoranima... Eto što znači izgradit mjestu njegovu luku.