Objavljeno: 08. 12. 2015.
Kategorija: Dobro jutro!

DOBRO JUTRO, DOBRO MORE, DOBRI LJUDI

     Dobro jutro, dobro more, dobri judi...Rekli bi i Ban i Gibonni (ja ustajem, nebesima zahvaljujem, noćas vaša ljubav sa mnom putuje, šta bi reka Gibonni ili šta bi reka Ban: i pozvat ću upomoć vjetrove nove, i nebo će munjama parati noć, al' ja sam od onih što vječito plove, i tamo gdje želim, ja ću tamo i doć!), a rekao bi i svaki pomorac, korisnik pomorskih plovnih puteva, lanterni, zvijezda, esperanci i općenito filozofije sidra odakle počinje sve. Jedino jače od sidra jest – luka.

ZA LITO 2016.

     I zato šetamo otocima i obalom područja Lučke uprave Splitsko-dalmatinske županije, dakle Srednje Dalmacije. Mjesec je darivanja, ali i prosinac, a nitko ne prosi... Duziiina! Za kraj godine. Vrijeme za zaključke, ali i za najbolje želje, doba posljednjeg zalaska sunca u godini i prve zore u Novoj, svakako znači stađun za nadat se sve boljem, za gradit planove i pretpostavke o toj budućnosti, idućoj godini...

      Županijska lučka uprava misleći i prateći pomorsku ideju sidra koje jamči kretanje, sigurnost plovidbu i napredovanje od samog početka a to je moguće jedino s početkom u luci – gradi žureći kroz zimski period da uhvati dobar vitar za iduće Lito 2016.

      Makarska dovršava svoj novi lukobran za što mirniju sutrašnjicu, Trogir je uz pomoć Pomgrada počeo nasipati na području Solina da bi izgradio novu luku za vezu, trajekte koji ga povezuju i upućuju na  Veli i Mali Drvenik, Stari Grad se kompletira kao univerzalno otočko mjesto na Hvaru koje će doslovno bit spremno za prihvatit cimu od kruzera pa sve do malih mještanskih brodica koje Paizu neće oduzet ni izbrisat povijest, kulturu, tradiciju, maritimni. Identitet.

PAIZ ZA SVAKU BARKU

      Jer je Stari Grad upravo pravi simbol i sublimat svih pomorskih priča, povijesti kulture broda i fenomena luke kao civilizacijskog dobra za čovjeka i more. Stari Grad kao pojam hrvatske starosti i povijesti utemeljen je upravo zbog broda. Onog prvog koji je prije 2400 godina doplovio iz povijesti Grčke, počevši od Pharosa. Da nisu ti prvi nautičari prepoznali duboki zaljev, ne bi bilo ničeg (ali suđeno je bilo po prirodi da to netko mora prepoznati).

      Danas Stari Grad ima to staro malo umjetnički raspoloženo, poljoprivredno, ili zemljoradničko, težačko i ribarsko misto, pa redom kako je zamišljeno tu u modernom Paizu, kad se sve planirano izgradi,  pristaje kruzer, zatim trajekt, onda malo dalje najduža otočka riva za nautičare, te u dnu luke i na drugoj strani uvale prema sv Jerolimu gdje je i prastari škver – niz vezova i za male brodice, za domaće stanovništvo.

KOMIŠKE VATRE

      U novim projektima Lučke uprave su i Vis, Kut, Bol, Supetar na Braču, Rogač na Šolti, Krilo Jesenice i Omiš na obali, nema kraja jačanju kapaciteta Srednje Dalmacije. Dobro se toga prisjetiti u dane kad se za blagdan Svetoga Nikole podsjećamo svih pomoraca, dobrih ljudi na moru, tradicija i kulture hrvatske brodograditeljske, maritimne baštine...

      Komiža je svake godine središte tog posvećenja – zapalit ću sviću svetome Niki – svakome pomorcu i brodu počevši još tamo od falkuše kojom je i moderna Hrvatska oplovila svijet.